Welkom
Welkom bij de Online Help van Proteus.
U vindt hier informatie over de werking van Proteus. De verschillende onderwerpen zijn via het menu aan de linkerkant van het scherm of via de zoekfunctie te vinden.
Opmerking vooraf
ECI Software Solutions BV heeft de grootste zorgvuldigheid betracht bij het vervaardigen van deze Online Help. ECI Software Solutions BV spant zich in de inhoud ervan regelmatig aan te vullen en up-to-date te houden. De verstrekte informatie kan daarom, zonder nadere berichtgeving, te allen tijde worden gewijzigd.
Schermafbeeldingen kunnen afwijken van de situatie bij de gebruiker omdat de getoonde informatie mede afhankelijk is van de gebruikte modules. Daarnaast is Proteus continu in ontwikkeling, waardoor de schermafbeeldingen niet meer actueel zouden kunnen zijn.
In Proteus 2021R3 is bijvoorbeeld de menustructuur enigszins gewijzigd.
-
Een aantal submenupunten van de menupunten Relatiebeheer, Artikelbeheer, Financieel en Productie zijn verplaatst naar het menupunt Definities.
-
Het menupunt Dimensies is verplaatst van Artikelbeheer naar Beheer.
ECI Software Solutions BV is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade als gevolg van onjuistheden, problemen veroorzaakt door, of inherent aan het verspreiden van de informatie, al dan niet via het internet alsmede technische storingen.
Proteus Systems beschikt over een online kennisbank met daarin artikelen over Proteus, Imos en Alphacam. Deze informatie helpt u vaak snel aan een antwoord op uw vraag. Heeft u een geldig onderhoudscontract en komt u er toch niet uit? Bieden de key-users binnen uw bedrijf ook geen passend antwoord? Schroom dan niet om contact met onze helpdesk op te nemen.

U kunt op de volgende manieren contact met ons opnemen:
![]() |
Via e-mail: support_proteus@ecisolutions.com |
![]() |
Via onze website via Case aanmaken |

-
Klik op Case aanmaken
-
Onderstaand inlogscherm verschijnt.
-
Typ uw gebruikersnaam en uw wachtwoord in.
-
Klik op Log in.
-
Onderstaand scherm verschijnt.
-
Klik op CREATE CASE.
-
Onderstaand scherm verschijnt.
-
Vul de gegevens in.
-
Geef een korte omschrijving van uw vraag.
-
Selecteer het product. Dat is bijvoorbeeld 'Proteus ERP'.
-
Geef het versienummer aan van de omgeving waarin u werkt.
-
Geef een zo uitgebreid mogelijke omschrijving van uw vraag.
-
Geef aan welke contactvoorkeur u heeft. U kunt kiezen uit: Geen, Telefoon, E-mail.
-
Voeg, indien mogelijk, via Upload File een bestand toe om uw vraag te verduidelijken, bijvoorbeeld een screenshot.
-
Het toegevoegde bestand is zichtbaar boven de Upload File knop.
-
Klik op Indienen om uw vraag op te sturen naar Support.
-
U kunt uw vraag en de voortgang ervan terugvinden via ALL CASES.
-
U kunt ook vanuit ALL CASES een vraag stellen via CREATE CASE.
-xxx-
![]() |
Bij urgente zaken kunt u ons bellen: Ma t/m vrij: 8:30 - 17:00 uur via +31 (0)88 – 6363920 |
Wat valt er onder de helpdeskondersteuning?
U kunt de helpdesk benaderen voor:
• Vragen over de werking van Proteus
• Het melden van onverwachte situaties of uitkomsten
• Het doorgeven van wensen
Als u een onderhoudscontract heeft, dan heeft u recht op updates van de software. Ook de helpdeskondersteuning is dan kosteloos.
Met overige vragen helpen we u uiteraard ook verder. Deze vragen vallen echter niet onder het onderhoudscontract. Ze worden door gespecialiseerde medewerkers beantwoord en worden tegen consultancyvoorwaarden doorberekend. Onze helpdeskmedewerker vertelt u wanneer er geen sprake is van gratis support.
Onze ondersteuning:
Helpdesk | Functioneel consultants | Technisch consultants |
|
|
|